Wednesday, February 11, 2015

1+1 on 2

Kui paljud Teist teavad, et täna on 112 päev ning alates tänasest on Eestimaal kõik hädaabikõned koondunud selle numbri alla? Ka politsei.
Hommiku ring kujunes meil üheks suureks hädaoruks. Kõigepealt kinnistasime laste teadmised oma ees- ja perekonnanimest ning kodusest aadressist (palun korrake ja korrake neid kodus üha uuesti, see ei olnud lastel selge). Seejärel hakkasime mängult helistama. Lapsed valisid 112 ning teatasid tõsiselt, et neil maja põleb, auto põleb, pätid tulid majja, kõht valutab jne. Sai neile siis telefonitsi kiiret abi lubatud, kui õige nimi ja aadress käes.
Seejärel suundusime maja peale orienteerumismängu mängima. Teemaks ikka õnnetusjuhtumite puhul õige ja vale käitumine. Mäng oli huvitav ja tõesti õpetlik. Tublid arutlejad olid meil Raian, Henri, Jarkko ja Marek. Väiksemad lapsed kuulasid neid suuri poisse ja eeldatavasti panid paljutki kõrva taha. Suure tubliduse eest kinkis õpetaja Piret lastele kleepsud ja koos valmistasime plakati emadele-isadele. Plakati asukoha meie rühma välisuksel valisid lapsed ise. Kusjuures nad nutikalt leidsid, et tasuks panna ikka kõrgemale, suurte inimeste silmade kõrgusele, muidu nad ei viitsi kummarduda ja lugeda :)







Tuesday, February 10, 2015

PARKIMISMAJA

Reedel saime kätte kauaoodatud parkimismaja, mille kokkupanek näis meie suurematele poistele väga lihtne olevat ( nende endi sõnutsi muidugi:)). Nemad oskavad, teavad  ja on ennegi parkimismaju kokku pannud:) Tegelikult käis see ka meile, suurtele inimestele, ülejõu. Juppe oli nii palju, et silme eest võttis kirjuks! Palusime appi Henry isa Aivari, kes sai selle tööga  suurepäraselt hakkama! Mehed ikka osavamad selles valdkonnas, kui lapsed-naised! Suur-suur aitäh talle meie kõigi poolt!






Monday, February 9, 2015

PALJU ÕNNE, HENRY!

Ja juba jätkuski meie sünnipäevaralli. 
Tänane, või õigemini eilne, sünnipäevalaps oli meil Henry. Poiss ise teadis juba hommikuringis rääkida, et talle kingiti uus punane kelk, juturaamat ja vildikad. Kelgu vaatasime õues üle- uhke ja ilus läikiv. Juturaamat pidi olema inimestest, Henry juba alustas selle lugemist. Ja vildikatega joonistas poiss oranži auto.
Sünnipäevaringis poissi lauldes ja kallistades õnnitledes oli hea vaadata Henry säravaid ja naerukil silmi, kui Lea poolt ettekantud luuletuses saabus koht:     pange helisema kellad,
               laulma õed ja laulma vennad,
               emad-isad plaksutama,
           memmed-taadid patsutama,
           käes on Henry sünnipäev!
           Hurraa!
Henry on meil selline vahva poiss, kes hästi naljast aru saab ning teisi nakatavalt naerma hakkab
Võtsime ennast kokku ja tõstsime poisi tervelt 8 korda lae poole, mispeale Henry meid kõiki viisakalt sünnipäevalauda palus. Kook, mille Henry isa ise valis (ja küllap see isa juba teadis, mis hea on) sai suure noa ja Lea abil poisi enda poolt lahti lõigatud.




                   kallistades me vahel kasutame maadlusvõtteid, nii on lõbusam


Friday, February 6, 2015

PALJU ÕNNE , LOORE!

Täna tegi Loore lahti meie veebruari sünnipäevaralli. Paar kuud on täielik vaikus olnud:), veebruaris tervelt neli sünnipäeva! Loore saabus lasteaeda kaunis peokleidis, kook näpus  ja Limpapudelid kotis. Juuksedki olid uhkemasse patsi sätitud, kui igapäevaselt! Sünnipäev on tähtis ja ilus päev! 
   Tüdrukul oli kaasas ka sünnipäevaks saadud Vikerkaareponi, kellele me tegime tänase päeva puhul erandi. Nimelt lubasime Ponil osaleda meie hommikuringis, tavaliselt meil mänguasjad hommikuringis ei osale, sest nad kipuvad laste tähelepanu kõrvale juhtima:). Laulsime Loorele, õnnitlesime ja kallistasime, tõstsime teda 6 kord üles ka, seejärel palus tüdruk sõbrad sünnipäevalauda kus ootas kook ja limonaad.     














Thursday, February 5, 2015

SEPAPOISID...

Täna käisime külas õpetaja Piretil. Vaatasime multikat Jänku Jussist ja tema sõpradest, kes väga sõnakuulelikult igakord käsi pesid, kui nad õuest tuppa tulid, kui nad kassi silitasid, kui nad wc-s käisid.
Ja kõike seda näitas Piret meie lastele eelmänguks kätepesu õpetusele. Sellega oli vahva lugu. Kuna Jänku Jussi emme õpetas poega, et paras kätepesu aeg on nii kaua, kui kestab Sepapoiste laul, siis täpselt selle laulu saatel meie lapsed käsi pesidki. Oleks ju tore, kui nad igakord käsi pestes seda laulu laulaksid. Nii kodus kui lasteaias :)




 

Wednesday, February 4, 2015

MEIE LÕBUS JA ASJALIK VESTLUSRING.

Meie rühma lastel on tublid ja toredad isad ja emad. Juba mõnda aega tunneme, et meie vestlusringid üheltpoolt väga asjalikud ja konstruktiivsed, teisalt ka lõbusad. Teid kõiki koos vaadata on hea. Te olete julged ja sõnakad, kõik räägivad kõigiga, üksteise vastu tunnete huvi ja sekka viskate nalja. Meile meeldib Teiega koos olla!




Eilseks koosviibimiseks valmistasid lapsed küpsisetordi. Kui tavaliselt me lapsi ilma ei jäta sellest, mida nad Teile meeleheaks valmistavad, siis eile leppisid nad vaidlusteta vaid küpsise jääkidega.



Ja nagu lubatud Teile toeks paneme siia Marge poolt soovitatud materjali. 

}Koolivalmidus on lapse valmisolek õpitegevuse alustamiseks, mis väljendus lapse soovis õppida, omandada uusi teadmisi, jälgida ja täita täiskasvanu selgitusi ning korraldusi.
}Koolivalmiduse saavutamiseks on vaja soodsat keskkonda ja lapse enda aktiivset tegevust.
}Koolivalmiduse kujunemisel on võtmeisikuks lapsevanem 
 
 
} Mänguoskused
  • tunneb mängust rõõmu ning on suuteline mängule keskenduma;
  • }rakendab mängudes loovalt oma kogemusi, teadmisi ja muljeid ümbritsevast maailmast;
  • }algatab erinevaid mänge ja arendab mängu sisu;
  • }täidab mängudes erinevaid rolle;
  • }järgib mängureegleid ning oskab tuttavate mängude reegleid teistele selgitada;
  • }suudab mängu käigus probleeme lahendada ja jõuda mängukaaslastega kokkuleppele;
  • }tunneb rõõmu võidust ja suudab taluda kaotust võistlusmängus;
  • }kasutab mängudes loovalt erinevaid vahendeid.
 
 Tunnetus- ja õpioskused
  • }saab aru lihtsamatest seostest (hulk, põhjus, tagajärg), tajub esemeid, sündmusi ja nähtusi tervikuna;
  • }mõtleb nii kaemuslik-kujundlikult kui ka verbaalselt, saab kuuldust aru, reageerib sellele vastavalt ning kasutab arutlevat dialoogi;
  • }tegutseb sihipäraselt, on suuteline keskenduma kuni pool tundi;
  • }kavandab ja korraldab oma igapäevategevusi ja viib alustatud tegevused lõpuni;
  • } tegutseb uudses olukorras täiskasvanu juhiste järgi;
  • } suhtub õppimisse positiivselt – tahab õppida, uurida, esitada küsimusi, avastada ja katsetada;
  • } rühmitab esemeid ja nähtusi erinevate tunnuste alusel;
  • } kasutab materjali meeldejätmiseks kordamist. 
 
 
}Laps õpib igapäevategevustes koostegemise ja suhtlemise kaudu.
}Mida väiksem laps, seda rohkem aega tuleb leida, et temaga koos tegutseda.
}Saatke kõiki tegevusi kõnega ja õhutage last keelt kasutama.
}Lapsed õpivad kõige paremini siis, kui neil on hea olla.
}Lapsed õpivad mängu kaudu.
}Iga laps õpib oma rütmis. 
 
Sotsiaalsed oskused
  • }püüab mõista teiste inimeste tundeid ning arvestada neid oma käitumises ja vestluses;
  • } tahab ja julgeb suhelda – huvitub suhetest ja tunneb huvi teiste vastu;
  • } hoolib teistest inimestest, osutab abi ja küsib seda vajadusel ka ise;
  • } osaleb rühma reeglite kujundamisel;
  • } oskab teistega arvestada ja teha koostööd;
  • } loob sõprussuhteid;
  • } saab aru oma-võõras-ühine tähendusest;
  • } teeb vahet hea ja halva käitumise vahel;
  • } mõistab, et inimesed võivad olla erinevad;
  • } järgib kokkulepitud reegleid ja üldtunnustatud käitumisnorme;
  • } selgitab oma seisukohti. 
 
 Enesekohased oskused
  • }suudab oma emotsioone kirjeldada ning tugevaid emotsioone, nt rõõmu, viha, sobival viisil väljendada;
  • } kirjeldab enda häid omadusi ja oskusi;
  • } oskab erinevates olukordades sobivalt käituda ning muudab oma käitumist vastavalt tagasisidele;
  • } algatab mänge ja tegevusi;
  • } tegutseb iseseisvalt ja vastutab oma käitumise eest;
  • } teab, mis võib olla tervisele kasulik või kahjulik ning kuidas ohutult käituda;
  • } saab hakkama eneseteenindamisega ja tal on kujunenud esmased tööharjumused;
  • } kasutab erinevaid vahendeid heaperemehelikult ning tegevuse lõppedes koristab enda järelt. 
 
 

Väärtustage iga last sellisena, nagu ta on, ning toetage ja innustage teda.
}Hinnake ja väärtustage lapse mõtteid ning aktiivset osalemist.
}Pakkuge võimalusi tegutseda paaris ja rühmas. Üheskoos tegutsemine ning sotsiaalsed oskused on õppimise alus.
}Pakkuge lapsele oma käitumise ja tegutsemisega sobivaid mudeleid.
}Selgitage ja põhjendage lapsele, milline käitumine on sobiv ja milline mitte. 
 
 
 

Monday, February 2, 2015

TULETAME MEELDE.....

                            .......et ootame Teid, emad-isad, homme, teisipäeval,
                            3.veebruaril kell 16.30 teeõhtule.
                            Räägime vastlapäevast,
                             sõbrapäevast,
                             laste koolivalmidusest.

          Ootame ka teiepoolseid ettepanekuid, kuidas neid lõbusaid tähtpäevi lastele meeldejäävamaks teha!
                              

                                Kai, Reet, Lea ja Marge