Wednesday, February 4, 2015

MEIE LÕBUS JA ASJALIK VESTLUSRING.

Meie rühma lastel on tublid ja toredad isad ja emad. Juba mõnda aega tunneme, et meie vestlusringid üheltpoolt väga asjalikud ja konstruktiivsed, teisalt ka lõbusad. Teid kõiki koos vaadata on hea. Te olete julged ja sõnakad, kõik räägivad kõigiga, üksteise vastu tunnete huvi ja sekka viskate nalja. Meile meeldib Teiega koos olla!




Eilseks koosviibimiseks valmistasid lapsed küpsisetordi. Kui tavaliselt me lapsi ilma ei jäta sellest, mida nad Teile meeleheaks valmistavad, siis eile leppisid nad vaidlusteta vaid küpsise jääkidega.



Ja nagu lubatud Teile toeks paneme siia Marge poolt soovitatud materjali. 

}Koolivalmidus on lapse valmisolek õpitegevuse alustamiseks, mis väljendus lapse soovis õppida, omandada uusi teadmisi, jälgida ja täita täiskasvanu selgitusi ning korraldusi.
}Koolivalmiduse saavutamiseks on vaja soodsat keskkonda ja lapse enda aktiivset tegevust.
}Koolivalmiduse kujunemisel on võtmeisikuks lapsevanem 
 
 
} Mänguoskused
  • tunneb mängust rõõmu ning on suuteline mängule keskenduma;
  • }rakendab mängudes loovalt oma kogemusi, teadmisi ja muljeid ümbritsevast maailmast;
  • }algatab erinevaid mänge ja arendab mängu sisu;
  • }täidab mängudes erinevaid rolle;
  • }järgib mängureegleid ning oskab tuttavate mängude reegleid teistele selgitada;
  • }suudab mängu käigus probleeme lahendada ja jõuda mängukaaslastega kokkuleppele;
  • }tunneb rõõmu võidust ja suudab taluda kaotust võistlusmängus;
  • }kasutab mängudes loovalt erinevaid vahendeid.
 
 Tunnetus- ja õpioskused
  • }saab aru lihtsamatest seostest (hulk, põhjus, tagajärg), tajub esemeid, sündmusi ja nähtusi tervikuna;
  • }mõtleb nii kaemuslik-kujundlikult kui ka verbaalselt, saab kuuldust aru, reageerib sellele vastavalt ning kasutab arutlevat dialoogi;
  • }tegutseb sihipäraselt, on suuteline keskenduma kuni pool tundi;
  • }kavandab ja korraldab oma igapäevategevusi ja viib alustatud tegevused lõpuni;
  • } tegutseb uudses olukorras täiskasvanu juhiste järgi;
  • } suhtub õppimisse positiivselt – tahab õppida, uurida, esitada küsimusi, avastada ja katsetada;
  • } rühmitab esemeid ja nähtusi erinevate tunnuste alusel;
  • } kasutab materjali meeldejätmiseks kordamist. 
 
 
}Laps õpib igapäevategevustes koostegemise ja suhtlemise kaudu.
}Mida väiksem laps, seda rohkem aega tuleb leida, et temaga koos tegutseda.
}Saatke kõiki tegevusi kõnega ja õhutage last keelt kasutama.
}Lapsed õpivad kõige paremini siis, kui neil on hea olla.
}Lapsed õpivad mängu kaudu.
}Iga laps õpib oma rütmis. 
 
Sotsiaalsed oskused
  • }püüab mõista teiste inimeste tundeid ning arvestada neid oma käitumises ja vestluses;
  • } tahab ja julgeb suhelda – huvitub suhetest ja tunneb huvi teiste vastu;
  • } hoolib teistest inimestest, osutab abi ja küsib seda vajadusel ka ise;
  • } osaleb rühma reeglite kujundamisel;
  • } oskab teistega arvestada ja teha koostööd;
  • } loob sõprussuhteid;
  • } saab aru oma-võõras-ühine tähendusest;
  • } teeb vahet hea ja halva käitumise vahel;
  • } mõistab, et inimesed võivad olla erinevad;
  • } järgib kokkulepitud reegleid ja üldtunnustatud käitumisnorme;
  • } selgitab oma seisukohti. 
 
 Enesekohased oskused
  • }suudab oma emotsioone kirjeldada ning tugevaid emotsioone, nt rõõmu, viha, sobival viisil väljendada;
  • } kirjeldab enda häid omadusi ja oskusi;
  • } oskab erinevates olukordades sobivalt käituda ning muudab oma käitumist vastavalt tagasisidele;
  • } algatab mänge ja tegevusi;
  • } tegutseb iseseisvalt ja vastutab oma käitumise eest;
  • } teab, mis võib olla tervisele kasulik või kahjulik ning kuidas ohutult käituda;
  • } saab hakkama eneseteenindamisega ja tal on kujunenud esmased tööharjumused;
  • } kasutab erinevaid vahendeid heaperemehelikult ning tegevuse lõppedes koristab enda järelt. 
 
 

Väärtustage iga last sellisena, nagu ta on, ning toetage ja innustage teda.
}Hinnake ja väärtustage lapse mõtteid ning aktiivset osalemist.
}Pakkuge võimalusi tegutseda paaris ja rühmas. Üheskoos tegutsemine ning sotsiaalsed oskused on õppimise alus.
}Pakkuge lapsele oma käitumise ja tegutsemisega sobivaid mudeleid.
}Selgitage ja põhjendage lapsele, milline käitumine on sobiv ja milline mitte. 
 
 
 

No comments:

Post a Comment